Monday 15 September 2014

Tauhu Sambal Best in The World

Anda peminat Tauhu Sumbat atau makanan berasaskan tauhu? Head up to Semenyih. Ada sebuah kedai makan kampung-style yang menyediakan menu tauhu goreng cicah sambal cili yang sedap.

Bayangkan tauhu yang dalamnya selembut taufu fah dan luarnya garing dan ada sedikit 'flavour' seakan-akan ayam goreng.  Sesuatu yang garing di luar,dan lembut serta 'juicy' di dalam, dicicah dengan sos cili yang dihasilkan dari cili segar dengan rasa masam-masin-manis-pedas yang seimbang.  Dihidang bersama potongan timun segar yang rapuh. Heaven! 

Smile for camera sebelum kena ngappp...

Saya order 5 keping sebab tak nak makan benda lain. Nak makan ni je puas-puas. Tapi tak habis beb. =)


Ha..dah tak sabar nak mencuba? Sila ke pekan Semenyih. Kedainya nampak biasa-biasa aje. Cari SRJK(C) Kampung Baru Semenyih. Dekat-dekat situ ada Sek Kebangsaan Semenyih dan juga masjid (saya lupa namanya).

Kedai ni tepi jalan besar dan berada di simpang tiga jalan.

Dua pinggan Nasi Ayam, lima buku Tauhu Goreng, dua buku Cucur Udang, Dua gelas Barli Ais dan segelas Teh O Ais pada harga rm19! Memang berbaloi. 

Kedai tu berhadapan dengan padang hijau yang nampak dalam gambar ni.  Nampak tak dewan SRJK(C) Kampung Baru Semenyih tu? That's the landmark to get to this kedai ya.


Worth the visit. Kalau makan di kedai tak perlu beratur. Boleh order sekali dengan order air

Kami jumpa pokok pisang! Yeayyy

Main payung-payung dengan daun pokok pisang

No comments:

Post a Comment