Friday 12 September 2014

Cerita Makan-Makan

Cerita Makan-Makan

Food, that's describe me.  My definition of HAPPINESS. Lepas tu komplen cakap gemuk. And that's why i suka sangat baca blog mamatiamia sebab lepas gi blog ni mesti banyak je idea nak masak/makan apa.  Well, blog mamatiamia tu memang best pun!

Hari tu lepas tengok orang makan lobster kat rancangan Jalan-Jalan Cari Makan, otak saya start la kreatif fikir nak cari kat mana.  And suddenly terfikirkan satu kedai Thailand kat Sungai Tua.  Restoren tu best sebab ada pondok untuk satu keluarga makan. Lepas tu kat situ ada otak-otak yang sedap! So, ke situ lah kita tuju malam tu untuk dinner.

Bila sampai kedai, Auni yang akan pilihkan tempat duduk

Ada zirafah comel. Bontot buat dari tempurung kelapa. Badan dari buluh, kot.
Mula-mula Auni nak duduk kat pondok lain. Tapi Baba tak setuju sebab situ secluded sikit, dekat dengan pokok dan banyak nyamuk. Mimi pun tak setuju sebab jauh dengan restoren (payah nak panggil waiter untuk tambah order nanti..hahaha).  Akhirnya kami pilih pondok yang paling hujung. Berdepan dengan tempat solat yang bersih dan selesa. Dan dekat dengan water fountain, ralik Haris tengok air terjun dan ikan. 


Baba Hensem. Haris tak hensem.
Haris Hensem. Baba tak hensem. 

Masa order, Mimi minta tomyam. Then Auni menyampuk, "Nak yang udang besar tu Mimi. Yang macam dalam tv tu". Well, we think alike my girl =) Selera kita pun selalu sama. Sebab tu Auni selalu cakap nak order makanan yang sama dengan Mimi. So here what we ordered that night.

Tomyam Udang Galah. 4 bintang! Ada santan sikit so tomyam pekat and creamy. Nyumm!

Bawal Sweet Sour. 3 binatang je. Mimi buat lagi sedap. Tapi ikan dia best,garing.


Somtam. Antara yang TERBAIK! Semua just nice. Gambar blur, rasa dia tak.

One happy customer. Lauk best macamana pun, Iman maintain makan nasi kosong.  Tapi bila kena paksa makan ikan, bertambah2 pulak makannya, tapi makan ikan aje lah.
Total bill, tak sampai RM50. Murah!! Sebab kita order air macam-macam jugak.  Lepas bayar, Baba cakap, "Esok boleh datang sini lagi". Hahaa..kenyang perut, senang hati.  Highly recommend lah kedai ni sebab complete pakej: makanannya sedap, ambience & tempat makan yang best, ada bilik solat yang selesa, dan MURAH!!!

Tapi saya tak ingat la nama kedai nya. Kedai ni belah kiri jalan on the way ke kawasan air terjun Ulu Yam, sebelum stesen minyak PETRONAS. Err..kalau nak tahu jugak kedainya nanti saya kena gi semula lah. Kalau ada orang nak tahu lah.

1 comment:

  1. eh..eh..mak pun suka gila baca blog kak zue ( mamatiamia) tu. So, kita ni dr kelompok yg sama la eyh.

    Mak pun samaaaaa...! bab makanan mmg no 1 dlm jiwa. Ha ha ha..

    Btw, Klu mcm tu punya order dan harganya hanya rm 50, mmg betul2 murah tu!! Tomyam tu mmg nmpk sedap..

    ReplyDelete