Sunday 2 February 2014

Yang Pertama di Dunia


The first in the world =) Kecik-kecik dulu, suka sangat berebut di antara adik-beradik untuk jadi orang yang pertama. Orang yang pertama masuk dalam kereta, orang yang pertama merasmikan makanan yang mak masak, 'the first' yang pandai bawa basikal dan macam-macam lagi lah pertandingan yang direka, saja nak suka-suka.  Kenapa nak sangat jadi yang 'the first'? Sebab yang 'the first' ni lah yang hebat. Orang lain tak buat lagi, dia dah berjaya buat.  Orang lain tak tahu lagi, dia dah tahu.


Kali ni nak bercerita tentang multivitamin yang pertama. The first in the world!  Ianya ditemui oleh Dr Forrest C. Shaklee pada tahun 1905. Ia dikenali sebagai Vitalized Minerals yang kemudiannya disingkatkan menjadi "Vita-Min", dan perkataan 'Vitamin yang kita kenali hari ini adalah berasal daripada hasil ciptaan Dr Forrest C. Shakee, pengasas Shaklee Corporation. Di Shaklee, ianya dikenali sebagai Vitalea.



Salah satu sifat Vitalea yang perlu semua tahu : Ianya tablet multi vitamin yang paling pantas di dunia teralrut dalam air dan juga tubuh manusia. Kenapa kita perlukan multivitamin yang menyerap pantas? Supaya badan kita dapat manafaat yang paling optimum. Tablet Vitalea ini juga disalut dengan serbuk nutrisi-Spirulina.  


Antara manafaat utama Vitalea:
  • Penambah Tenaga Segera- pemberi tenaga, kecergasan tubuh dan kekuatan mental, sekaligus membantu sistem memori dan fokus dalam aspek pembelajaran mahupun kerja seharian
  • Pelengkapan Nutrisi - Kekurangan pelbagai vitamin dan mineral penting akibat tabiat pemakanan yang tak seimbang
  • Keupayaan Sistem Produktif - Penting kepada kanak-kanak dan remaja yang sedang membesar
  • Metabolisme- Sangat Membantu dalam stimulasi metabolisme dan melambatkan proses penuan
  • Element Penting Pada Sel Tubuh - Menyediakan asas nutrisi, memastikan sel hidup, pertumbuhan nsel baru, membantu proses pembesaran,pertumbuhan rambut, otit, kulit, kuku,dan hormon serta menjaga kesihatan tirod
  • Melindungi Organ - Melindungi fungsi buah pinggang, jantung dan hati


Scientifically Advanced formula-Based on 7 Clinical Studies. Formula berasaskan kajian saitifik dan telah dibuktikan melalui 7 ujian klinikal.  Ujian klinikal menunjukkan pegambilan Vitalea selama setahun boleh mengurangkan risiko jatuh sakit sebanyak 65%!

Nak berkongsi pengalaman sendiri, pengambilan Vitalea berjaya meningkatkan susu badan bila saya ubah masa saya makan Vitalea ni.  Sekarang jadi risau pula takut masalah untuk 'putus susu' nanti. Anak dah setahun setengah, dek kerana susu mak dia semakin 'meriah', dia kurang suka dah susu botol. 

Ke arah kehidupan yang lebih sihat,JOM berVITALEA!

Bulan ni ada harga promosi untuk Vitalea. Hubungi saya untuk HARGA ISTIMEWA.


Love,
Faza
Shaklee Independent Distributor.SMS/Whatsapp: 012 335 3549


No comments:

Post a Comment